.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دور جدید اردو‌های راهیان نور از ۲۲ بهمن آغاز می‌شود
با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اردو‌های راهیان نور امسال از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند برگزار می‌شود.
دور جدید اردو‌های راهیان نور از ۲۲ بهمن آغاز می‌شود

نشست خبری تبیین سرفصل برنامه‌های ستاد مرکزی راهیان نور با حضور روح‌الله محمدحسین‌زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز دوشنبه ۹ بهمن در سالن صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

 

محمدحسین‌زاده در ابتدای این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند: «روز‌های بزرگ هر کشوری و هر ملّتی آن روز‌هایی است که یک حادثه الهی به وسیله مردم و با دست مردم در آن انجام گرفته است. ذَکِّرهُم بِه اَیّامِ الله؛ خداوند متعال در قرآن دستور می‌دهد به پیغمبر که آن‌ها را به یاد ایّام‌الله بینداز. ایّام‌الله همین روز‌های بزرگ تاریخ‌ساز است… نباید بگذاریم که این حوادث به دست فراموشی سپرده بشود.» این یک نگاه بزرگ و الهی است که معظم له تاکید دارند راهیان نور یک بستر راهبردی است. مدرسه‌ای بزرگ و الهام بخش است که می‌تواند در جهت امیدآفرینی و معرفی قهرمانان در جامعه به شکل مؤثری نقش آفرینی کند.

 

وی افزود: اعزام حداکثری راهیان نور از ۲۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ اسفند ادامه دارد. در ۷ استان از جمله خوزستان، ایلام، هرمزگان و بوشهر میزبان زائران راهیان نور هستیم. در ۳۶ یادمان و ۷۶ مرکز اسکان توسط سپاه و ارتش و فراجا به زائرین خدمات رفاهی، امنیتی، بهداشت و درمان ارائه داده می‌شود. ۱۱۰ هزار نفر آمادگی پذیرش زائرین شهدا را دارند.

 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه گفت: راهیان نور دانش آموزی نیز طبق روال هر سال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و آموزش و پرورش و بسیج مستضعفین برگزار می‌شود. در راهیان نور ۱۱ قرارگاه عملیاتی حضور دارند. قرارگاه‌ها از والفجر ۸ خوزستان شروع می‌شود و تا کربلای ۱ ادامه دارد. همچنین در اهواز نیز از خوزستان شروع می‌شود.

 

محمدحسین‌زاده گفت: سپاه و بسیج قرارگاه مشترکی دارند؛ ۲۳ یادمان دفاع مقدس بر عهده مجموعه سپاه و بسیج است. ۷ یادمان دفاع مقدس توسط مجموعه‌ها و مؤسسات مردم نهاد اداره می‌شود. یک یادمان نیز بر عهده فراجا است. سپاه و بسیج در ۷۴ نقطه از راهیان نور به زائرین خدمات می‌دهند و ۲ نمایشگاه تخصصی رسته‌ای برپا خواهند کرد. زائرینی که دوست دارند با خودرو شخصی در راهیان نور حضور داشته باشند، به نواحی مقاومت بسیج استان‌های خود مراجعه کنند، ثبت نام کنند تا در راهیان نور با خودرو شخصی حضور داشته باشند.

 

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر ثبت نام افرادی که دوست داشتند خادم الشهدا شوند، انجام شد. ۱۱ هزار نفر ثبت نام کردند، گزینش و ارزیابی خادم‌ها انجام شده و به کارگیری می‌شوند. با سازمان دهی مشخص ۶ هزار و ۳۵۵ خادم در یادمان‌ها و مراکز اسکان‌ها در ۴ بازه زمانی به کار گیری خواهند شد. این خادم‌ها دوره‌های توانمند سازی را نیز گذرانده اند. هر کاروان باید یک راوی و یک مبلغ داشته باشد، شبکه بزرگ راویان را داریم که این راوی‌ها در اتوبوس‌ها و یادمان‌ها به کار گیری می‌شوند. شبکه مبلغان راهیان نور که مدیریت آن بر عهده بسیج طلاب است در راهیان نور حضور فعال دارند. همچنین مرکز رسانه‌ای شهید رهبر در ایام سفر‌های راهیان نور فعال است.

 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: پویش به نیابت از آقا مرتضی آوینی و شهید آرمان علی وردی برگزار می‌شود. در پویش به نیابت از آقا مرتضی آوینی از مردم و خبرنگاران دعوت می‌شود تا در این پویش شرکت کنند و مثل آقا مرتضی آوینی به روایت بپردازند و سپس به سایت ره نور یا شماره ۰۹۶۳۱۳ ارسال کنند تا در مسابقه شرکت کنند. در پویش شهید آرمان علی وردی هر زائر نیت می‌کند، به نیابت از یک شهید مناطق عملیاتی را زیارت کند.

 

محمدحسین زاده گفت: کتاب عکس شهدای مدافع حرم که از خادمین راهیان بودند در ویژه برنامه ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور رونمایی خواهد شد. همچنین شعار سال راهیان نور در این روز اعلام خواهد شد و از تمبر نیز رونمایی می‌شود. جشنواره شهیده فائزه رحیمی برگزار می‌شود، بانوان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و عکس‌های سفر راهیان نور خود را با ارسال به سایت ره نور یا شماره ۰۹۶۳۱۳ با ما به اشتراک بگذارند. ویژه برنامه یک شب زندگی به سبک رزمندگی توسط قرارگاه علم الهدی در پنج شش نقطه از یادمان‌ها و ویژه برنامه حس پروانگی توسط بسیج جامعه زنان برگزار می‌شود. برنامه حس پروانگی درباره کسانی است که حالات آن‌ها عوض شده و الآن در مسیر شهدا هستند. ۱۴ تئاتر خیابانی توسط مجموعه‌های مردم نهاد و نیرو‌های مسلح نیز اکران خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: ویژه برنامه سنگر آسمانی ویژه کودکان در فتح المبین و هویزه برگزار می‌شود تا پدران و مادران بتوانند با فراغت بال به زیارت بپردازند و فرزندانشان از برنامه‌های دفاع مقدسی در سنگر آسمانی استفاده کنند. ویژه برنامه لشکر فرشتگان در اندیمشک به معرفی بانوان دفاع مقدس خواهد پرداخت. در راهیان نور به کسی اجازه فعالیت سیاسی و انتخاباتی نداده و نخواهیم داد. تمهیدات بهداشت و درمان، امنیتی، اعزام و اسکان، تو لید محتوا و روایت تأمین شده است تا زائرین با خیال آسوده به زیارت بپردازند. سامانه ملی راهیان نور در کل محدوده جغرافیای راهیان نور به مراکز متصل است. در این سامانه رصد ۲۴ ساعته انجام می‌شود. مشکلات، بحران، وضعیت آب و هوا به مسئولین قرارگاه‌ها اطلاع داده می‌شود. سفر‌های راهیان نور به صورت ده روزه در ماه مبارک رمضان برقرار است و شب‌های قدر در یادمان‌ها مراسم برگزار می‌شود.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.